Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fundraising jako způsob financování neziskových organizací
Zámečník, Jan ; Vechetová, Marta (oponent) ; Koleňák, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje informace o způsobech financování neziskové organizace a o možných zdrojích, které jsou využitelné při fundraisingu. Její součástí je i přehled významných dárců z minulých let. Další část práce se pak obsahuje informace o činnostech, které by měla nezisková organizace vykonat pro podání grantové žádosti. Jsou zde i informace o činnostech, které následují po úspěšném získání grantu. Část práce je pak věnována představení způsobu získávání zdrojů v neziskové organizaci signály.cz, o.s.
Návrh motivačního a hodnotícího systému zaměstnanců v příspěvkové organizaci
Jurová, Jitka ; Záhorová, Iva (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce "Návrh motivačního a hodnotícího systému zaměstnanců v příspěvkové organizaci" je pomocí znalosti základních teorií motivace lidského chování analyzovat různé faktory, které svým způsobem působí na motivaci a hodnocení pracovníků příspěvkové organizace, odhalit a specifikovat možné příčiny nespokojenosti pracovníků konkrétní příspěvkové organizace a následně doporučit využití některých z nástrojů motivace a hodnocení k napravení tohoto nežádoucího stavu. Diplomová práce popisuje základní motivační a hodnotící teorie, významné motivační nástroje a motivační faktory.
Hospodaření a fundraising neziskových organizací
Procházková, Pavla ; Latkepová,, Eva (oponent) ; Žižlavský, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje hospodaření a fundraising občanského sdružení Spolek Trend vozíčkářů Olomouc. Obsahuje teoretické poznatky o fungování neziskových organizacích se zaměřením na jejich financování, získávání dárců a způsoby hodnocení jejich efektivnosti. Analytická část aplikuje poznatky vyplývající z teoretické části do praktické úrovně. V této části jsou použity metody zaměřené na měření výkonnosti organizace. Návrhová část diplomové práce je věnována opatřením, která by měla zlepšit celkové fungování občanského sdružení.
Industra
Konvica, Jakub ; Koryčánek, Rostislav (oponent) ; Kögler, Žaneta (vedoucí práce)
Vizuální identita projektu Industra, brněnského kulturního centra. Práce je rozdělena do tří základních částí: hledání identity, navigaci (v interiéru a exteriéru) a návrh webových stránek.
Proces získání značky kvality a její význam pro neziskovou organizaci
PĚNKAVOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývá značkou kvality Prověřená veřejně prospěšná organizace (alias Značkou spolehlivosti), a to konkrétně procesem jejího získání, významem značky a jejím postavením na trhu. Značka spolehlivosti je prestižním oceněním pro neziskové organizace, důkladně je totiž prověří a zaručí tak celé společnosti, že daná nezisková organizace je důvěryhodná, spolehlivá, řádně naplňuje své poslání a efektivně hospodaří se svěřenými finančními prostředky. Tuto značku spravuje Asociace veřejně prospěšných organizací ČR. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zpracována formou literárního přehledu pomocí knih a internetu. Sběr dat potřebných pro praktickou část byl proveden pomocí dotazníkových šetření, do kterých byli zapojeni respondenti z řad jednak držitelů značky, ale také z řad potencionálních či pravidelných dárců ze široké veřejnosti. Dále byl proveden kvalitativní polostrukturovaný rozhovor se spoluzakladatelkou neziskové organizace Temperi o.p.s., které je v této bakalářské práci věnován značný prostor. V neposlední řadě byla vytvořena SWOT analýza. Pomocí indukce i dedukce následovalo závěrečné ustanovení - konkrétně zhodnocení současného stavu značky a návrh změn. Výsledkem práce je zjištění, že proces získání Značky spolehlivosti je finančně, administrativně i časově náročný, proto značku získají jen neziskové organizace fungující na profesionální úrovni. Právě pro neziskové organizace má tato značka význam prestiže a ocenění kvalitně odvedené práce, než jako např. vidina přilákání dárců. Dále bylo zjištěno, že Značka spolehlivosti není u široké veřejnosti dostatečně známá, což je celkem problém, protože má potenciál fungovat jako skvělý nástroj pro dárce při výběru neziskové organizace, kterou podpoří.
Zhodnocení hospodaření vybrané neziskové organizace
Bartušková, Jana ; Šebestová, Monika (oponent) ; Lajtkepová, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením vývoje hospodaření vybrané neziskové organizace, Integrovaného centra sociálních služeb Jihlava, za období 2017 až 2021. V úvodu práce jsou představeny cíle a metody práce. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy pro zpracování analytické části. Analytická část se zabývá popisem vybrané organizace, analýzou nákladů, výnosů a vybranými ukazateli modifikované finanční analýzy. Na závěr jsou představeny návrhy organizace.
Pokus o aplikaci principu předběžné opatrnosti v sociálních službách organizace Polovina nebe, o.p.s.
RÁZKOVÁ, Daniela
Bakalářská práce se zabývá principem předběžné opatrnosti a pokouší se najít pole jeho možné aplikace v sociální oblasti, konkrétně ve společnosti Polovina nebe. Autorka si je vědoma, že princip předběžné opatrnosti je diskutovaným a kontroversním etickým principem, který má své zastánce i odpůrce, jejichž výhrady uvádí. V úvodní části se autorka věnuje vzniku termínu a počátkům aplikace principu předběžné opatrnosti v ekologické oblasti a jeho zakotvení v oblasti práva. Teoretickou oporou bakalářské práce jsou vědecké literární zdroje, zejména dílo filozofa Hanse Jonase. Dále uvádí autorka vlastní definici principu předběžné opatrnosti pro sociální oblast a jeho možnou aplikaci na jednání v neziskové organizaci Polovina nebe, která poskytuje sociální služby. Přitom vychází z empirických zkušeností a z dotazníkového šetření mezi klienty sociálních služeb a navrhuje řešení nedostatků. Doporučuje zakotvení principu předběžné opatrnosti do oblasti práva v sociálních službách tak, aby princip směřoval do ochrany kvality života jednotlivců a života samého. Vyvozuje, že princip předběžné opatrnosti má nepochybně své místo také v oblasti sociální práce, protože v jejím středu stojí nejvyšší hodnota a to je život člověka, jehož kvalitu musíme chránit před újmou. Protože mnohdy je v sázce nejen kvalita života člověka, ale i život sám.
Komunikační strategie neziskové organizace Movember Foundation v České republice
Steinbergerová, Zuzana ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce Komunikační strategie neziskové organizace Movember Foundation v České republice představuje mezinárodní neziskovou organizaci, jež se zaměřuje na zdraví mužů. Úvodní část práce se zaměřuje na historii organizace a její mise. Dále práce pokračuje oddílem o roli marketingu v neziskové organizaci a definováním marketingových cílů organizace Movember Foundation. Následně se bakalářská práce věnuje rozboru komunikační strategie organizace v České republice. Součástí této kapitoly je také analýza cílových skupin neziskové organizace, identifikace konkurenčních neziskových organizací a situační analýza o povědomí mužské rakoviny v ČR. Dále jsou v práci analyzovány komunikační aktivity organizace, jež jsou rozděleny do dvou časových období: období let 2009-2012 a 2013-2015. Předposlední oddíl bakalářské práce je věnovaný vlastnímu výzkumu, který si klade za cíl zjistit, jak vysoké je povědomí o organizace v České republice a zda je tato organizace vnímána Čechy jako důvěryhodná. Kromě toho tento výzkum odpoví také na to, zda se organizaci během jejího sedmiletého působení podařilo zvýšit povědomí o mužské rakovině v české populaci. Závěrečný oddíl je věnován doporučení, jak může nezisková organizace Movember Foundation zlepšit svou komunikační strategii.
Analýza marketingových komunikací DOX Centra současného umění v letech 2009 a 2010
Vaicová, Ivana ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
V době, kdy jsou i státem financovaná muzea a galerie nuceny zodpovědně hospodařit se svěřenými financemi, generovat vlastní zisk a získávat prostředky na provoz i z jiných než veřejných zdrojů, stává se marketingová komunikace důležitým nástrojem oslovování jak návštěvníků, tak i sponzorů a dalších potenciálních podporovatelů. Je pochopitelné, že u soukromých organizací, pro něž představují granty ze státní sféry jen relativně malé procento celkového rozpočtu, je marketingová činnost ještě mnohem důležitější. Bakalářská práce "Analýza marketingových komunikací DOX Centra současného umění v letech 2009 a 2010" charakterizuje centrum DOX, jakožto největší českou soukromou galerii, pojednává o jeho činnosti, analyzuje konkurenci, cílové skupiny a zejména jeho komunikační prostředky, nejpodstatnější body potom shrnuje stručnou SWOT analýzou. Přínos práce tkví zejména v konfrontaci teorie muzejního marketingu z převážně cizojazyčné odborné literatury a marketingové praxe realizované českou institucí centra DOX. Jádro práce tvoří analýza centrem DOX využívaných součástí komunikačního mixu za sledované období, segmentace cílových skupin a identifikace konkurence.
Cause Related Marketing, jeho typy a příklady z českého prostředí
Kalná, Petra ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Matyáš, Ondřej (oponent)
Diplomová práce pojednává o Cause Related Marketingu jako způsobu spolupráce neziskové organizace a obchodní společnosti v českém prostředí. Na základě odborné typologie zkoumám přítomnost jednotlivých typů Cause Related Marketingu u nás. Mým cílem je nejen prozkoumat výskyt těchto typů, ale také analyzovat jejich zastoupení a určit, který je případně tím převažujícím. V empirické části práce představuji konkrétní Cause Related Marketingové kampaně spolu se zaměřením na jejich prezentaci na webových stránkách neziskových organizací a jejich partnerských firem. S ohledem na internetovou prezentaci této spolupráce hledám souvislosti vypovídající o iniciativě, kterou subjekty v rámci kampaně vyvíjí. Výstupem diplomové práce je vyhodnocení výzkumu, doporučení pro ziskové i neziskové organizace a kritické zhodnocení této tematiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.